Skovsgård Tranums Logo

Beskrivelse af SFO Skovsgård

Dagligdagen i Skovsgård SFO: SFO`en åbner kl. 6.15 og dagen starter stille og roligt med at børnene kan få morgenmad her indtil kl.7.20.Ellers er aktivitetsniveauet lavt, dels for at tilgodese de børn, der har brug for at blive ” rigtige vågne”, men også for at bevare en rolig stemning inden skolestart. En voksen, følger dem over i skolen. Når børnene har fri fra skole, spiser alle medbragt eftermiddagsmad. Derefter har børnene mulighed for at deltage i aktiviteter og lege inde og ude. Aktiviteterne fortsætter indtil ved 16.00 tiden, hvor der så småt lukkes ned og fejes. Børnene samles derfor i fællesrummet. Kl. 16.55 lukker SFO´en, dog kl. 15.55 om fredagen.

Forældresamarbejde: Vi står altid til rådighed for en samtale med Jer forældre angående jeres barns trivsel eller eventuelle problemer. Personalet har tavshedspligt. Desuden er der altid plads til en lille snak, om hvordan Jeres barn har haft det i dag, og hvad det har lavet. Vi har forskellige arrangementer i løbet af året, som vi selvfølgelig håber, I vil støtte op om.

Meddelelser: Vi vil orientere Jer om hvad der foregår her i huset på Aula, samt på tavlen ved køleskabene. Alt vores skrift til Jer, foregår hovedsagelig på Aula, dog ikke feriesedler.

Fravær: Personalet fører protokol med børnenes fremmøde. Det er derfor vigtigt at ændringer i mødetidspunkter, sygdom eller andet fravær meddeles til Skovsgård SFO, af forældrene inden barnets normale mødetidspunkt. Det kan gøres på SMS (41913155), men forvent ikke svar tilbage.