Samarbejde om den ekstra indsats

Skovsgård Tranum Skole vil være et godt sted at være og lære. Det er derfor afgørende for os at vi skaber en hverdag, hvor alle elever oplever succes, ligeværdighed, ejerskab, relationer og faglighed. Udover de daglige pædagogiske tiltag og forskellige tilgange til fagenes undervisning har vi et tæt samarbejde med PPR, sundhedsplejen, sundhedsafdelingen, børne- og familieafdelingen, SSP og tandlægerne.

På vores to skoleafdelinger løser vores pædagoger og lærere forskellige opgaver for at støtte elevernes faglige, personlige og sociale udvikling. Pædagogerne og lærerene kan løse opgaver omkring en enkelt elev, en elevgruppe eller en klasse. Bliver der iværksat sådanne forløb, så vil det altid ske i et samarbejde med alle nære professionelle voksne - og forældrene inddrages altid tidligt i forløbet.

På skolen findes ligeledes faglige vejledere indenfor dansk, matematik, inklusion og Dansk Som Andetsprog - som er med til at understøtte elevernes faglige udvikling samt fagets udvikling. Hvis det drejer sig om specifikke indsatser omkring en elev eller en mindre elevgruppe, informeres forældrene altid.