Samarbejde med forældre

Samarbejde mellem skole/hjem: (skole = alle afdelinger på Skovsgård Tranum Skole).

AULA: Som udgangspunkt foregår kommunikationen mellem skole/hjem gennem AULA. Dette gælder indkaldelser og tilmelding til forældremøder/samtaler, beskeder til det enkelte barn, klassebeskeder, gruppeopslag mv.

Der skal være plads til hurtige overleveringer mellem skole og hjem i hente/bringe situationen.

Dog gælder det for alle vores afdelinger, at vi henviser til, at man skriver over AULA, hvis man har behov for længere samtaler med personalerne, da vi ofte har pres på, når dagen starter eller afsluttes. Skriv derfor på AULA og personalet vil kontakte jer.

Skole/hjem samtaler:

I som forældre tilbydes en 3 mdr. samtale efter start i vuggestue og børnehave, samt en samtale i forbindelse med skolestart.

I skoleafdelingerne tilbydes der én til to skole/hjem samtaler pr. skoleår.

Er der behov for et endnu tættere samarbejde indkalder vi til yderligere møder (se under ”Samarbejde om den ekstra indsats”)

Forældremøder:

Der afholdes minimum et forældremøde pr. skoleår i alle afdelinger. Ved behov kan der indkaldes til flere møder.

I er som forældre ALTID velkomne til at ringe eller komme forbi skolen, hvis I tænker der er behov for kontakt udover det førnævnte, da der kan være situationer, hvor det er mere fordelagtigt, at vi sidder ansigt til ansigt eller udfordringer, der kræver handling nu og her.