Tranum afdelingen

Tranumafdelingen er en lille skoleafdeling med under 60 elever. Det betyder, at vores undervisning ikke er organiseret traditionelt - men med samlæste klasser. Vi lever fuldt ud op til undervisningsministeriets timefordelingsplan.

Klasserne er som følgende:

• 0.1.2. klasse.
  • 3.4. klasse
  • 5.6. klasse.

En samlæst klasse er to eller tre klasser, der som udgangspunkt betragtes som en samlet klasse.  Som det fremgår af klasserne skiftes eleverne til, at være de yngste og de ældste i de samlæste klasser og har derfor forskellige roller i klasserne - afhængigt af, om man er en del af den yngste elevgruppe eller den ældste. En sidegevinst ved denne organisering er, at eleverne har mulighed for, at danne tætte venskaber  med kammerater fra egen årgang, samt årgangen over og under.

Udover samlæste klasser har vi undervisning på årgangen og i fag-fællesskaber. Undervisning på årgangen er det der kendetegnes ved traditionel årgangsopdelt undervisning. Derudover har vi fagfællesskaber, hvor eleverne på tværs af de samlæste klasser mødes i et fagfællesskab. Et eksempel på fagfællesskab er idræt i 2.3. klasse - mens 4. klasse har årgangsopdelt undervisning og er til svømning.

På afdelingen har vi en børnehaveklasseleder, en skolepædagog, 6 lærere, en pedel og en sekretær tilknyttet. Derudover har afdelingen egen afdelingsleder, der har sin daglige gang og kontor på afdelingen.