Skovsgård Tranums Logo

Vores vuggestue

Tranum SI er en institution, hvor børn og voksne skal have de bedst mulige betingelser for at lære, udvikle sig, og udfolde sine kompetencer. Vi skal lytte til børnene, aflæse deres signaler og vise respekt for barnets egne værdier, kultur og interesser.  Vi vægter forældresamarbejde højt, bl.a. gennem daglige samtaler når der bringes og hentes, gennem mere planlagte samtaler og gennem forældrearrangementer og forældremøder.

I forhold til vuggestuen Larven og børnehaven Uglens værdigrundlag arbejder vi ud fra, at for at kunne behandle alle børn ens, må de behandles forskelligt. Vi må kende hver enkelt barns udviklingsniveau for at kunne stille tilpas svære opgaver, de selv kan løse, så de kan opbygge deres selvværd og få oplevelsen af, at ”jeg kan selv”. Ved at behandle hinanden med respekt for forskelligheder, giver vi børnene mulighed for at udvikle sig, udforske og udfolde. Vi har i Larven og Uglen en værdsættende og anerkendende kultur og vi vil gerne invitere alle til respektfuldt samvær.

Tranum SI -Tilsynsrapport 2023 -_0.pdf

Shape Created with Sketch.